Spinatlasagne

Jeg har forsøgt mig med en vegetarisk lasagne mange gange, uden at ramme den der snaskede, smagfulde lasagne jeg drømmer om. Jeg er kommet frem til denne variant, der er cremet og har kant fra fennikel.

Den minder slet ikke om smagen i en klassisk lasagne, men hvis man kan abstrahere fra det og bare nyde smagen, så er her en ny familiefavorit.

wp-1487249323273.jpg

Ingredienser: 
1 løg
3 fed hvidløg
1 porre
1/4 fennikel
1 squash
Olie til stegning
900 g frossen, optøet spinat
Salt og peber
Friskrevet muskatnød
1/2 l sødmælk ca
lasagneplader
Evt. mornay sauce (jeg bruger denne opskrift)
Friskrevet parmesan

Fremgangsmåde:
Rens og snit løg, hvidløg, porre, fennikel og squash.
Steg grønsagerne i lidt olie.
Tilsæt spinat, salt og peber, muskatnød og sødmælk, og lad det koge lidt ind.
Lasagnen er nu klar til at blive lagt sammen, med skiftevis spinat, mornay og plader.
Slut af med spinat og giv den ca 30 min v/ 200 °C varmluft.
Riv frisk parmesan ud over og giv den ca 10 min.
Nu er lasagnen klar til servering, evt. serveret med en let råkost.

Skriv en kommentar